lördag 16 april 2011

Syfestivalen och önskemål om vinster i min tävling

Som jag har längtat efter att Syfestivalen skulle komma hit till Huskvarna-trakten.. Den som väntar på något gott väntar dock inte för länge!
Dotter och jag besökte alltså Elmia i söndags och jag blev så positivt överraskad. Här fanns något för alla kreativa människor och jag bara njöt av att gå runt och titta, känna och köpa såklart...
Här nedan kommer lite bilder på det som fick följa med mig hem från Elmia.
Favorit-tyget från Lindbo textil. Skall bli en sommarlätt tunika till mig.

Har en fabless för rosarutiga tyget och detta skall bli en blus är det tänkt. Till mig alltså. :)
Det rosa rutiga tyget är från NeaoNobelle.

Tyger som yngsta sonen skall bli fin i

Nu till det mest spännande.
Underkläder..
Jag har aldrig sytt underkläder förut  ,men blev så inspirerad av helt underbara tyger från LgSömnad

Jag fastnade för denna kombinationen i marinblått och det kliar så det nästan går sönder i mina fingrar efter att sätta igång och sy.Ja,varför gör jag inte det då?!

Jo, syrumsrenoveringen totalhavererade ett tag och nu när vi, eller maken rättare sagt, tog tag i det hela, så gick det så fel, så fel..

Vi skall måla på befintliga tapeter, men färgen vi valde blev katastrofal. Den som såg så lovande ut i affären blev helt fel när den kom upp på väggen och alla gamla tapetskarvar tittade fram.
Ja, det såg finare ut med de gamla tapeterna och då är det inte bra så att säga.
Tack vare hjälp från affären där färgen inhandlades med att bryta färgen och täckväv skall det nog bli måla av i morgon iallafall.
Sedan väntar det mödosamma arbetet att plocka tillbaka allt vi har tagit ned. Dator, skrivare, som i sig själva alstrar så där en miljon sladdar, mina tyger, symaskiner och allt annat.
Då gäller det att se positivt på tillvaron och det tänker jag göra med att i mitten av veckan anordna en tävling med fint pris..
Här kommer ni kära läsare in.. Vad vill ni tävla om? Ni får välja på smink, hudvård, nagelvård eller anti-age produkter.
Lämna en kommentar om vad ni önskar.
Ha en fortsatt trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar