lördag 17 november 2012

Stjärnor av pärlemorknappar

(Bild lånad från House of Philia och stjärnan kommer från Walther &Co)


Stjärna från Bloomingville hos Hemlängtan finner du



Jag tycker att diverse stjärnor till fönster och som julgransdekorationer med knappar är så fina och det går alldeles utmärkt att göra dem själv.
Här en bild på knappar jag fyndade för många år sedan, men det går att hitta billiga pärlemorknappar på Tradera och hos Stoff och Stil. Tyvärr har Stoff och Stil inte längre grå pärlomorknappar som jag  tyckter skulle varit supersnyggt att göra en stjärna till fönstret av.


4 kommentarer:

  1. Ska du tillverka en sådan?

    Anna

    SvaraRadera
  2. Ja de där stjärnorna kan ju inte vara så svårt att göra själv, ska du
    ge dig på att tillverka en själv?

    Ha en skön lördagskväll//åsa

    SvaraRadera
  3. Mysig stjärna. Kan inte vara så svårt att göra själv och Hemlägntans sida där vågar man ju knappt gå in. Sååå mycke fint!

    SvaraRadera
  4. Ja,jag har tänkt att göra mig en sådan, fast jag vill ha en femuddig stjärna och tänkte därför be maken böja till lite ståltråd..:)

    SvaraRadera