måndag 20 februari 2012

Hjälp mig välja..


Nu blir jag helt vilsen och hoppas ni kan vara smakråd.. Tyget kommer från Stoff och Stil och är ett lite sidenglansigt viscosetyg med härligt fall.

Vad skall jag göra med denna klänning i min "vanliga" modell?
Broderi någonstans eller inte? Det är därför en ärm saknas för att jag skall kunna brodera något om jag vill det. Volang på klänningen? Volangrysch i urringningen eller inte? Det är tänkt att jag skall komplettera med en underklänning senare, men den hinner jag nog inte sy klart till helgen.

Hjälp mig! Vad tycker ni?

1 kommentar:

  1. Min första reaktion var inget broderi eftersom tyget är mönstrat men sedan kom jag på att jag själv har en tunika köpte på twilfit som är mönstrat i tyget men som de har lagt in lite broerier här och där i axlarna... jätte snyggt tycker jag eftersom jag använder tunikan rättmycket. Så det är mitt förslag broderie på ärmen... Eller nån dämtande effekt runt halsringningen.../ Tyglina

    SvaraRadera