måndag 29 december 2014

När man lägger sina saker på ett fiffigt ställe...

Jag hoppas att ni har det bra i kylan!

Här har vi vaknat upp till ett bedårande vinterlandskap med sol och det där speciella ljuset som uppstår när det är kallt. Ja, för kallt är det! Nu är ju kyla förvisso ett relativt begrepp, men det är definitivt kallare än vad det brukar vara här.

I år har man ju möjlighet att få riktigt långledigt med bara några dagars semster , så familjen är hemma alla helgdagarna tillsammans.
Någon gång under dessa dagar planerar jag att landa vid symaskinen och det som ligger närmast är att sy klart dessa. Tråden tog nesligt slut och en sådan liten detalj, kan försena ett projekt något avsevärt.
Men!
Nu har jag inköpt ny tråd och står bara inför utmaningen att hitta var jag lade den... Jag minns dock att det var något fiffigt ställe så att jag säkert skulle hitta den när det var dags att sy igen!

1 kommentar:

  1. Hahaha, jag är precis likaddan - lägger saker på "fiffiga" ställen som jag sen TOTALT glömmer bort! Hopplöst... Kram till dig och God Fortsättning!

    SvaraRadera