onsdag 9 januari 2013

Sticka i Odd Molly stil / Knit in Odd Molly style




Jag blir så inspirerad av alla fina stickbloggar som finns, så nu skall jag börja sticka  igen!
 Kika gärna in till fina Medeas Värld och hon har också så många trevliga länkar till andra sy- och stickbloggar
Jag stickade väääldigt mycket förr, tills en dag när graviditetsstickan visade två streck. Då sprang jag genast och köpte garn och skulle sticka baby-kläder såklart och i den vevan började jag må så illa. Jag mådde fruktansvärt illa hela tiden och på något sätt förknippade jag stickningen med detta och sedan kom jag aldrig igång med det igen.
Nu  har stickorna legat i karantän tillräckligt länge och jag skall sticka denna kofta från Stoff och Stil  i Odd Molly-stil och sedan skall det maskinbroderas på den som jag har gjort ovan på en kofta som svärmor har virkat till mig,

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I get so inspired by all the lovely knitting blogs that exist, so now I will start knitting again!
  Please take a look into the fine Medea's World and she has so many nice links to other sewing and knitting blogs
I knitted a lot earlier, until one day when pregnancy stick showed two lines. Then I ran away and bought the yarn and would knit baby clothes of course, and in the vevan I began to feel so bad. I felt terribly ill all the time and somehow I associated knitting with this and then I never started it again.
Now, the sticks have been in quarantine long enough and I will knit this sweater from Stoff and Stil in Odd Molly style, then it must be machine embroidered like I have done above on a cardigan that mother-in-law has crocheted for me,

7 kommentarer:

  1. Det kommer att bli jättefint!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint det kommer att bli!

    SvaraRadera
  3. Ååh så fint!! Tänk så bra att kunna kombinera det maskinbroderade med din stickning och det virkade. Lite avis är jag allt. Tack söta du för länken. Såg det tyvärr inte förrän nu!

    SvaraRadera
  4. Koftan, med den maskinbroderade ängeln, vilket mönster är den virkad i. Stolpar, fastmaskor - eller ett speciell mönstervirkning?

    SvaraRadera
  5. Koftan, med den broderade ängeln, vilket speciellt virkmönster är den virkad i? Verkar inte bara vara stolpar...

    SvaraRadera
  6. Svärmor har virkat koftan och jag skall kolla med henne vad det var för maskor hon virkade med! :)

    SvaraRadera
  7. <3 Tack för att du vill kolla! Ser fram emot svar! :)

    SvaraRadera