lördag 19 november 2011

En bebis på väg till mig!!






En bebis är bokstavligen på  väg till mig..

  Nu sitter han i en bil och kommer förhoppnigsvis besöka sin moster när somhelst!
Vi skall då alltså äntligen få träffa min systers underbara lille bebis T.
Klart lille kusinen måste få någon gåva och min vana trogen, att alltid vara sent ute sydde jag denna overall, med tillhörande snuttefilt igår kväll.
Overallen är från Ottobre nr1 /2011, men jag lade till mudd istället för den bandkantningen runt ärmar och benslut som det skulle vara enligt mönstret.
Velouren till overallen är från JNY och till mudd hade jag JNY´s singeljersey med lycra i.
Min nya grej är ju att sy snuttfiltar och detta tack vare att jag upptäckte de underbara banden från KarinOttilia och denna är den som tillkommit sist i raden av flera planerade.
Det som är roligt med snuttefilten är att den enbart är sydd av spillbitar av plagg som jag sytt sedan tidigare och då fick jag användning för de tygrestersom jag envist sparat sedan länge..
Nu svängde lilla nya familjen in på grusplanen..

1 kommentar:

  1. Hej! Gossigt med bebisar på väg... det bästa med sådana bebisar är att man gosar mm och sedan tar föräldrarna och man slipper de jobbiga bitarna med dålig sömn mm Vad gäller snuttefiltarna .. jätte bra idée... När nu ska jag sitta med min symaskin och min nya overlock en stund. trevlig lördagskväll! / Tyglina

    SvaraRadera