måndag 12 september 2011

Praising Raising Flowers

Jag tycker det här broderkortet som heter Raising Flowers (nr 225 från Husqvarna Viking) är riktigt fint och mycket användbart. 
Hos Franzens/Tebe Textil såg jag en kudde i grå ull med en enda stor blomma på som dekoration och den var så snygg.. Jag fick faktiskt låna hem den för att fota till bloggen

Visst är kuddfodralet ljuvligt och det är så enkelt att göra själv även om man inte har en brodermaskin.
Har man ingen lust att pyssla själv så går den ju också att köpa
HÄR



Denna blomma är sydd i fuskskinn, men i ull blir den helt perfekt till en mycket vacker kudde.




Här är lite mer inspiration vad man kan göra av detta fina broderkort


Det som är roligt med det här kortet är att det också är användbart till kläder. Ta bara en titt på Keira Knightleys underbara klänning från Valentino. Kanske något för nyårsfesten?
Ännu bättre bild på hennes klänning kan ni se

Det syns lite dåligt på denna bild jag fotade av från tidningen Veckans Nu men blommorna är sydda på tyll.

Här har jag broderat en variant av blommorna, men utan satinkanten. Då får man ett härligt rått intryck och de blir lite som klänningen ovan från Valentino..
Tyget jag broderade på är Silk Satin från Simbra Siden.

Så här ser ett av broderierna ut med satinkant.
Detta tyg kommer också från Simbra Siden.

2 kommentarer:

  1. Men åh så fint allthop. Gillar den sista bilden allra mest. Så vackert!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder på underbart fina blommor, du ger så mycket inspiration..

    SvaraRadera