söndag 29 maj 2011

Stor broder-beställning

Förra helgen ägnade jag mig åt en stor broderbeställning.. Det är inte vidare smart att ta på sig ett sådant jobb när man verkligen inte har tid. Alla saker man skall göra har en tendens att sammafalla.Någon som känner igen detta faktum?
Tack vare en förstående familj, så gick det rätt smidigt att genomföra detta ändå.

Jag fick bilden tillskickat mig på mailen och sedan digitaliserade jag den. Själva stygnsättningen går fort i dataprogrammet, men det som tar tid när man gör loggor är själva utbroderingen. Det kan vara några stygn som inte blir bra och då ändrar man i dataprogrammet och sedan måste man brodera hela broderiet igen. Så får man hålla på tills man är nöjd.
När jag stygnsätter (digitaliserar) andra motiv som spöket tex, så går jag inte in och kontrollerar varenda stygn och då är det är väldigt enkelt att göra egna broderier.

Jag är nöjd med slutresultatet , trots att bara brodertiden per skjorta var ca 1 h....


Glöm inte bort min tävling som avslutas idag...
Stor chans att vinna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar