onsdag 2 februari 2011

Så blev min Flower power- tunika

I våras när jag var i London inhandlandes en tunika som jag gillade och så fort jag kom hem ville jag sy en liknande. Tunikan var i trikå och var lite för stor och då gick det att sy en likande i vävt tyg.
Detta sidentyg som jag bestämde mig för har jag haft liggande här hemma i flera år. Tyget fyndades för halva priset och är av en helt underbar kvalitet.
Sedan blev den liggande halvfärdig i garderoben och har legat där sedan i april.... :-(


Igår inhandlade jag sista numret av Sömandsmagasinet och då fick jag syn på denna tunika och den inspirerade mig till att sy klart mitt UFO.
Nu kommer ni inte få nöjet att se mig i leggings, men till sommaren kommer jag nog att kombinera den med vita jeans istället.

Jag sydde dekorsömmarna med orange sidentråd. Dottern var starkt ifrågasättande till det valet, men jag är nöjd. 



Ja, skulle det vara så att jag inte alls trivs i denna skapelse, så har jag ett helt underbart nattlinne!
Det är inget dåligt det heller!

I övrigt känner jag mig så nöjd att ha avslutat hela två halvfärdiga projekt och jag har dessutom städat, samt varit ute och gått. Alla dagar är inte såhär, men man får njuta när allt flyter och går ens väg!

2 kommentarer:

  1. Siden är ju alltid underbart! Jättesnygg skapelse - och dom lila färgtonerna..
    Har också ett antal UFOs liggande och känner mig alltid lika supernöjd och duktig(!) när ett sådant avslutas!
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. Den är alldeles underbar och säkert lätt och ljuvlig att bära. Den som ändå kunde sy:)

    SvaraRadera