fredag 19 april 2013

Att brodera på en kappa


(Bild Nordstrom)


Tyckte kappan ovan från Nordstrom var så fin. Lite annorlunda med den lite strama trenchcoaten och broderierna i nederkanten och jag gillar verkligen kontrasterna i mötet mellan dem.
Vill man kan förstås köpa kappan, men annars finns det ett broderkort till symaskinen som skulle passa precis och det heter Cutwork Finesse # 202 och det hittar du HÄR


Annars är jag och självklart många andra, så glad över att det är fredag! En härlig helg ligger framför! Hur underbart är inte det?!
Jag skall sy klart det allra sista på en present till en lite underbar tjej på snart 4 månader. Vad är era planer för helgen?



3 kommentarer:

  1. Mina planer är att försöka bli frisk, sticka klart mannens sockor, skissa på några nya stickdesigner och om jag har ork kanske rita mönster till något att sy av mina nyaste tyger.

    SvaraRadera
  2. Otroligt vackra plagg !!
    Här har vi en hel del "planer" för helgen. Strax kommer en vän hit - vi tänkte springa in helgen ihop !
    Sen följer knattebio och cirkusbesök men förhoppningsvis hinner jag med lite kaffe ute i solen oxå innan helgen är över !!
    Kram

    SvaraRadera