söndag 3 juni 2012

Liberty klänning i repris







Jag har nu plockat ned  alla mina sommarklänningar från vinden och trots att det bara är ca 10 grader ute så måste man väl säga att juni är en sommarmånad.
Jag hade nästan glömt bort den här klänningen och jag tror faktiskt att jag bara har använt den en gång...Ni som har följt min blogg ett tag känner igen den.
Tyget är från Liberty´s och sidentyget till fusk-underklänningen kommer från Franze´ns Tyger/Tebe textil, spetsen från Stoff och Stil och det prickiga tyget i halsringningen är ett quilttyg från Kaffe Fassett.

3 kommentarer:

  1. Den är jättefin! Vad har du använt för mönster??

    SvaraRadera
  2. Mönstret är ett klänningsmönster från Burdatidningen från förra våren. Nu hittade jag inte det rätta numret, men återkommer om det dyker upp. Jag städar lite för bra ibland... :S

    SvaraRadera
  3. Vilken fin klänning.. Den ser härligt somrig ut.
    Den skulle jag kunna tänka mig att sy. Men har säkert inte just det numret av tidningen eller har jag det så slutar väl storlekarna på 44 eller så.. ;)

    SvaraRadera