lördag 16 maj 2015

Att hitta tillbaka...



Ja, ni märker säkert att det varit väldigt tyst från mig ganska länge...
Det blev så bara! 
Det nya jobbet tog så mycket på mig att det blev liksom ingen ork över. Jag ångrar inte en sekund mitt val att byta arbetsplats, men det tog på mina krafter. 
Sedan har jag för första gången på väääldigt länge jobbat heltid och det var såklart en omställning. Nä, heltid jobbar jag inte såklart, jag jobbar betydligt mer än heltid och livet blir därefter. Det är inget jag beklagar mig över, men ibland tar livet vändningar man inte räknat med. På gott och på ont! Mest på gott känner jag faktiskt!
Jo, så bloggande och sömnad har det blivit lite av det sista året.


Men!
Jag drabbades av en oförklarlig och förvånande städlust här för ett tag sedan och då kom jag att städa bland mina tyger. Då hände något! 

Det kom en lust att skapa sakta krypande över mig när jag ordnade om där bland mina tyger.. Jag är nog lite förvånad, men det gäller att bejaka tillfällena när det gives oss i livet och idag landade jag framför symaskinen.
Skaparlustan i kombination med att jag ville ha en randig tröja och att det faktiskt låg en utklippt randig tröja i garderoben gjorde att den sonika syddes klart.

Maken höjde ett ögonbryn och undrade vem jag sydde åt när ha seglade förbi. Det oväntade svaret blev att det var till mig för jag saknade en bra jobbtröja.

Denna tröja i härligt tyg från Andersson & Hjalmarsson påbörjades för länge sedan och jag klippte ut den efter en befintlig tröja som mall. Den blev dock helt oformlig så jag har vid ett tidigare tillfälle klippt om den och den passade fortfarande. Med andra ord hade den inte krympt i garderoben.

Den var dock inte så lång som jag ville ha den och det blev röda overlocksömmar istället för vanliga fållar och ja, jag är nöjd hur den blev. En perfekt jobbtröja med andra ord!


Ja, nu är jag nog tillbaka!

2 kommentarer:

  1. A&H har verkligen härliga tyger! Har du varit i deras fabriksbutik i Ulricehamn? Om inte rekommenderar jag det.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt!
    Ibland behövs en paus för att få ordning på det nya livet. Ibland blir det så att man faktiskt inte hittar tillbaka. Men det gjorde du. :-D
    Själv är jag i en verkligt djup sysvacka som jag hoppas komma ur. Inspirationen och materialet finns men orken finns inte riktigt.
    Så att se din skapelse gav mig hopp.
    Kram

    SvaraRadera